'Ervaar de waarde van jouw huisstijl'
Een ‘huisstijl’?
Een huisstijl (ook wel omschreven met de brede term branding) omvat eigenlijk alles wat (potentiële) klanten van jouw bedrijf zien. Dat begint vaak bij je logo, je visitekaartje, je briefpapier en email-handtekening en je website.
Het belang van een huisstijl?
Grafisch ontwerp is een belangrijk onderdeel van jouw merkopbouw. De kwaliteit van je logo en je visuele stijl zijn weliswaar van fundamenteel belang, maar bepalend is hoe je er vervolgens mee omgaat. Ben je consequent in het uitdragen van je branding, en laat je nergens steken vallen?
Het is belangrijk om jouw merk via in al je communicatie, via alle media, steeds op dezelfde manier over te brengen. Op deze manier kom je betrouwbaar over.
Concreet betekent dit: jouw sterke nieuwe ontwerp moet worden gedragen in ál je marketingmateriaal. Van je briefhoofd, je e-mailhandtekening en je site tot, bijvoorbeeld, je Powerpoint-presentatie of bedrijfsauto. Zichtbaarheid van jouw merk, en consistentie daarin, zijn van groot belang voor het succes van jouw bedrijf.
Zorg ervoor dat het merk dat je kiest om jou of je bedrijf te definiëren, overeenkomt met wie je bent, wat je vertegenwoordigt en wat je kunt bieden.
Een huisstijl gaat dus niet alleen over herkenbaarheid, maar heeft ook de volgende doelen:
• Je geloofwaardigheid als bedrijf bevestigen.
• Loyaliteit creëren.
• Verbinden met jouw klanten.
Maar het belangrijkste is;
• Potentiële klanten er van overtuigen dat jij de juiste persoon bent voor het werk.
Potentiële klanten willen naar jouw merk kijken en er vertrouwen in hebben dat jij hun ‘product’ met dezelfde aandacht en professionaliteit behandeld.
Huisstijlboek
De eigenaren van ’s werelds grootste merken leggen regels voor het omgaan met hun logo en huisstijl veelal vast in een zogenoemde merkstandaard. Zulke boekwerken kunnen wel tientallen pagina’s dik zijn.
Een merkstandaard omvat zaken als:
• Een leidraad voor de verschillende varianten van het logo en waar deze wel en niet mogen worden gebruikt;
• Richtlijnen voor het aanpassen van het logo en wat niet mag worden gedaan aan het logo;
• Hoe het logo in allerlei scenario’s moet verschijnen. Denk bijvoorbeeld aan verplichte vrije ruimte rondom het logo.
Om er voor te zorgen dat jouw klanten altijd weten met wie ze te maken hebben, kan KAZ Projects een merkstandaard samenstellen. Uiteraard helemaal aan jouw wensen aangepast.
HUISSTIJL-PAKKETTEN
Toelichting bij de pakketten
Visitekaartje
Een ontwerp speciaal voor jou op maat gemaakt, gebaseerd op jouw logo* en met jouw doel voor ogen.
Briefpapier
Enkel- en/of dubbelzijdig ontworpen briefpapier met daarop bijvoorbeeld jouw logo* en NAW-gegevens.
Briefpapier vervolgvel
Een vervolgvel van jouw briefpapier wijkt vaak wat af van het eerste ontwerp. Hierop staan vaak minder gegevens vermeld, maar heeft wel dezelfde stijl als jouw briefpapier. Doordat het vervolgvel minder gegevens bevat, heb je meer ruimte over voor jouw tekst. Een ideale aanvulling op jouw briefpapier.
Briefpapier WORD-template
Het briefpapier ontworpen in jouw huisstijl, maar dan gemakkelijk te gebruiken in Microsoft Word. Je hoeft het dan niet per se te printen. Van hieruit is het dan eenvoudig om te bewaren als een .PDF-bestand en bij een email te voegen. Handig als bijvoorbeeld offerte- of factuurpapier!
Email-handtekening
Jouw logo* + NAW-gegevens verwerkt in een email-handtekening bij al jouw uitgaande mail-verkeer.
Enveloppe
Een enveloppe ontworpen in dezelfde stijl als jouw briefpapier: de perfecte combinatie voor jouw uitgaande post.
Mogelijk in elk gewenst formaat.
*Logo
Bij het ontwerp van jouw huisstijl dien je een voor drukwerk geschikt logo aan te leveren. Heb je nog geen logo? Dan kan ik dat ook voor je verzorgen!
Van schets tot een drukklaar bestand…
Wat houdt dat precies in?
Ik bied je de mogelijkheid om zelf jouw drukker uit te zoeken. Als jij je idee door KAZ Projects laat ontwerpen, dan zorg ik voor een drukklaar bestand, dat je dan zelf kunt aanleveren bij de drukker van jouw keuze.
Natuurlijk kan ik je ook helpen bij het kiezen van een drukker en je begeleiden in het bestelproces.
'Je huisstijl is de visuele identiteit van jouw bedrijf.'
KAZ Projects ontwerpt meer!
Of je nu al een huisstijl hebt of nog moet laten maken, er komt ongetwijfeld een moment waarop je jouw bedrijf of organisatie meer onder de aandacht wilt brengen bij jouw doelgroep..
Kijk ook eens op de pagina: ONTWERP
Ik ga graag met je in gesprek op welke manier wij samen tot een mooie en gepaste uitstraling kunnen komen voor jouw bedrijf of organisatie.
Neem nu contact op met KAZ Projects, dan informeer ik je graag over wat ik voor je kan betekenen.