'Van schets tot een drukklaar bestand'
Wat is een logo?
Een logo is meestal een combinatie van tekst en beeld die twee doelen dient. Het vertelt mensen de naam van het bedrijf en het is tevens een visueel symbool dat jouw bedrijf vertegenwoordigt. Sommige logo’s hebben een krachtige symbolische associatie die is verankerd in het geheugen van mensen. De appel van Apple bijvoorbeeld is dermate bekend dat mensen niet langer de tekst ‘Apple’ nodig hebben om te herkennen dat dat symbool voor Apple staat.
Waarom heb ik een logo nodig?
Het hebben van een professioneel ogend, goed ontworpen logo roept vertrouwen op. Potentiële klanten zullen makkelijker zaken met je doen als je een goed ontworpen logo hebt. Als jouw logo er professioneel uitziet, dan zullen mensen eerder geloven dat jij goed in staat zult zijn om te leveren wat je belooft.
Enkele tips
Wees consequent met het gebruik van je logo
Gebruik niet te veel verschillende kleuren – Bedenk goed in welke vorm jouw logo zal verschijnen, en op welke media. Denk aan briefpapier, de website, maar misschien ook op auto’s of een winkelruit?
Het gebruik van kleur kan op al deze media anders uitpakken vanwege het materiaal, lichtval, de druktechniek en de inkt, het garen, enzovoort. Beperk je hoofdkleuren tot maximaal drie. Dit houdt het rustig.
Doe eens iets anders
Kijk of je een lettertype kunt gebruiken dat niet zo standaard is. Speel eens met de letters of voeg visuele effecten toe aan het logo. Op deze manier val je al sneller op tussen de andere logo’s.
LOGO-PAKKETTEN
Toelichting bij de pakketten
Ontwerprondes
In iedere ontwerpronde ontvang je drie logo-ontwerpen.
Bij beide pakketten zijn de concepten per ontwerpronde totaal verschillend, tenzij je erg specifieke en gedetailleerde wensen hebt.
Bij Pakket 2 (Social Media + Drukwerkgeschikt) zijn vijf ontwerprondes inbegrepen; bij het Pakket 1 (Social Media geschikt) zijn het er drie.
Variaties
Mocht een van de logo’s je aanspreken, dan kan ik op basis van dat logo natuurlijk nog variaties maken in bijvoorbeeld kleur, lettertype of plaatsing en positie van beeld- en woordmerk.
Bestanden
Standaard lever ik het logo op in 5 formaten (2000 px, 1000 px, 500 px, 250 px en 150 px breed) en in de bestandstypen .jpg en .png. De meeste klanten hebben genoeg aan deze bestanden voor toepassing op bijvoorbeeld hun website of voor het gebruik in Microsoft Office.
Bij het Pakket 2 (Social Media + Drukwerkgeschikt) krijg je ook nog een extra .pdf en .eps / .ai vectorbestand.
Als het logo dat je hebt gekozen bestaat uit tekst en een los beeldmerk, wordt het beeldmerk bij Pakket 2 (Social Media + Drukwerkgeschikt) standaard ook los aangeleverd in bruikbare bestanden (dus zonder tekst).
Van schets tot een drukklaar bestand…
Wat houdt dat precies in?
Ik bied je de mogelijkheid om zelf jouw drukker uit te zoeken. Als jij je idee door KAZ Projects laat ontwerpen, dan zorg ik voor een drukklaar bestand, dat je dan zelf kunt aanleveren bij de drukker van jouw keuze.
Natuurlijk kan ik je ook helpen bij het kiezen van een drukker en je begeleiden in het bestelproces.
'Je logo is hét gezicht van je bedrijf'
Brainstormen
KAZ Projects heeft al zo’n 20 jaar ervaring met het ontwerpen van diverse logo’s. In de loop van de jaren heeft KAZ Projects logo’s ontwikkeld voor nieuwe en bestaande bedrijven en ondernemingen. Enkele hiervan kan je ook terugvinden op deze website. Graag ga ik met je in gesprek om samen het perfecte logo voor jouw onderneming te ontwerpen.
Een nieuw logo
KAZ Projects kan een compleet nieuw logo voor je ontwerpen. Hiervoor kun je gebruik maken van het volgende handige hulpmiddel:
Bestaande logo aanpassen
Het zou kunnen zijn dat je al een logo hebt, maar dat dit wat aangepast moet worden. Misschien moet het worden gedigitaliseerd of heeft het, bij wijze van spreken, een nieuw likje verf nodig. Misschien moet het geschikt worden gemaakt voor moderne toepassingen als een website of Social Media. Neem contact op met KAZ Projects en informeer naar de mogelijkheden om te bekijken wat ik voor je kan betekenen.